måndag 23 maj 2011

Hifab AB



Jag har praoat hos min mamma på Hifab AB som ligger i Göteborg på Magasinsgatan 22.


På Hifab AB så såg det väldigt nytt ut och jag fick träffa några av mammas arbetskamrater.
Jag fick skriva etiketter till jordproven vi skulle ta.
Jag och Isak fick varm choklad den var jättegod!

Vi tittade på bilder på Kina och Indien som mammas arbetskamrat hade tagit hon visade oss olika fabriker och vad dom gjorde för fel. Vi tittade på fabriksbilder tex lampfabrik i Kina dom hade kvicksilver på golvet inte bra och en tefabrik i Indien dom hade brandsläckaren ungefär 2,5 meter upp så man inte kunde nå den inte bra och massa andra fabriker.


Vi tittade också på en väska med någon sorts strålningspistol som man kunde mäta hur mycket metall och såna saker den har den var jättefräck fast farlig om man får den på sig.


Jag tittade på bilder på stället vi skulle åka till och ta jordprover .Dom bilderna hade jättemycket olja fast det har dom tagit bort nu.

När vi var och tog jordproverna var det roligt fast jag halkade nästan. Vi tog bort det yttersta och det som var där då la vi i en glasburk.

Projektet heter Stålhandsken.

Jag mamma och Isak var också på möte dom planerade någon sorts redovisning. Dom ville ha matrummet i möterummet och möterummet i matrummet.

Dom hade matpaus vid tio och lunch klockan 12 vi åt pizza på tisdagen och Subway på torsdagen. Mamma har också ett speciellt kort så att man kan komma in tidigt och så har dom en kod fast koden kan man inte använda klockan 7. Det jag tycker var coolt var att dom hade 3 telefon samtalsrum där man kan vara om det är något viktigt samtal och man inte vill bli störd.


Jag pratade rätt mycket med olika människor fast det var mest mamma. Jag träffade någon som heter Johan det var han som hade väskan med strålningspistolen. Han sa att han hade varit

på någon uppgift och då skadat näsan. Så att när jag såg honom hade han ett vitt plåster eller vitt bandage på näsan.


Jag skulle inte tänka mig det här jobbet i framtiden för man måste åka och komma hem ringa det blir väldigt stressigt. Så jag föredrar ett annat jobb fast det var kul.

bild Källa:http://www.hifab.se/templates/Page.aspx?id=451&epslanguage=SV

av Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar