måndag 23 maj 2011

Prao-Biltema

Jag har varit och jobbat på Biltema i Karlstad. På Biltema så kan du nästan hitta allt du letar efter som t.ex. cyklar och kablar. Du kan också hitta skruvar lim leksaker och mycket annat.


Första dagen jag kom dit så fick jag jobba med en som heter Urban. Han och jag var mycket vid verktyg och bygg. Jag hjälpte några kunder att hitta det dom skulle ha. Men när en kund frågade vart båt låg så trodde jag det var som i Uddevalla så efter ett tag så kom han tillbaka och sa att han inte hittade.


Andra dagen så var jag med Lars Inge och Anika när jag var med Lars Inge så var vi vid fritid,båt och kontor och teknik. Där fick jag också plocka upp varor men det var roligare att jobba med Lars Inge för där fick jag ta lite mer initiativ. När jag var med Annika så fick jag nästa göra allt själv och det var roligt för jag fick hjälpa en kund. Men hon försvann rätt snabbt då fick jag jobba mycket.


Initiativ: jag tyckte själv att jag tog mycket initiativ när t.e.x Lars Inge gick iväg så gick jag direkt och tog en vagn. Och började att plocka upp varor.


Social kompetens: jag tyckte att jag var social mot kunderna. Jag såg en kund som gick och funderade vad dom skulle hitta då frågade jag om dom behövde hjälp.


Jag tror nog att jag kan ha det som ett extrajobb och kanske också som sommarjobb.


Skrivet av André Lundgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar