torsdag 19 maj 2011

Min praotid




Jag praoade på Kungälvs kommun, Sammhälsbyggnad. Detta stället ligger i Rollsbo (Rollsbo är ett industriområde i Kungälv). Jag praoade som teknisk assistent. Jag har bland annat på min praotid scannat in olika papper i datorn, jag har delat ut post till andra som sitter i samma byggnad och jag fick också skriva på brev.

Jag tycker att det har varit roligt att få ett smakprov hur det är att vara och jobba varje dag. Det var riktigt roligt att jobba där jag var på grund av att jag fick lära mig en massa nya program och nya tekniker. Jag har praoat i kontorsmiljö och det var väldigt fint där jag var. När det gällde den sociala förmågan tycker jag att det har gått över förväntan bra. Jag har pratat med nästan alla jag har träffat, och det var många jag träffade! Det var väldigt trevliga människor att prata med. De frågade allt möjligt om mig. Jag tyckte det bara var roligt att svara på frågor, så när det gällde det här sociala tycker jag att det har gått utmärkt! Jag tyckte själv att jag tog mycket egna initiativ, jag frågade varenda minut om jag kunde göra något och jag fick hyfsat mycket gjort tack vare att jag frågade nästan hela tiden!

Jag skulle nog kunna tänka mig att jobba med ungefär samma jobb. Detta är på grund av att jag gillar att arbeta med datorer! Men jag skulle nog hellre vilja jobba inom sjukvården bara för att mitt mål är nog att bli en bra läkare. Men annars var det en riktigt rolig tid och jag kommer verkligen komma ihåg att jag gjorde detta speciella saken i femte klass!




På bilderna ser ni hur det så ut inne i det kontoret jag var i, ni ser också hur själva korridoren ser ut och ni ser hela byggnaden utifrån.


Skapat av : Simon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar