tisdag 24 maj 2011

Min prao i klass 1


Jag har praoat i klass-1 på vår skola och jag tycker det var kul. Jag praoa 2 dagar: torsdag till fredag.

Jag har fått hjälpa till att snickra lite till deras instrument. Under tiden jag har fått praoa i klassen har jag hjälpt dom med matten och att läsa olika textuppgifter när dom hade No/So och det var ganska roligt. Det finns två stycken ettor och jag har varit i Anna och Solveigs klass och det var en trevlig klass.

Jag tycker att jag tog eget ansvar, pratade med alla i klassen, med lärarna och jag var social. Jag pratade också och tog egna beslut. Lärarna i klassen som jag har praoat i har varit snälla mot mig och tycker att jag har varit snäll mot eleverna i klassen.

När dom fick rast fick jag spela lite fotboll och spela putte-kula. Jag tror inte att jag skulle vilja jobba som lärare i framtiden men jag skulle kunna tänka mig att praoa där någon annan gång för jag har inte lärarintresset. Jag hade inte riktigt valt att praoua i klass-1 själv utan en lärare frågade där. Jag skulle viljat praoa med min pappa på hans företag för han är lastbils-chauför och jag tycker att det är intressant att åka lastbil och det är ett av mina intressen men man får inte praoa där i femman för man måste vara 16 år för att praoa där tror jag. Men jag har fått följa med min pappa en dag. Läs gärna mitt inlägg på Superbloggarna.

Av Jonathan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar