måndag 23 maj 2011

Prao- Brudhammars Förskola

Jag valde att praoa på Brudhammars förskola i Stenungsund. Som jag gick på när jag var liten. Jag valde att praoa på torsdagen och fredagen. Mina uppgifter har varit att ta hand om barnen och städa undan och fixa saker som behövde göras.

På den här praon så fick man ta mycket egna initiativ och vara mycket social. Jag tycker själv att jag gjorde ett bra jobb på dom här punkterna. Alla på min arbetsplats var mycket trevliga och snälla. Jag försökte att vara så snäll och hjälpsam som möjligt och jag hoppas att jag gjorde ett gott intryck på mina tre abetsledare. Man var tvungen att vara mycket social för man jobbade med barn. Så jag frågade mycket om vad jag kunde hjälpa till med.

Min första dag på arbetsplatsen!
Jag arbetade på en avdelning som hette Dingen. Dom har 15 barn som mest. På torsdagen, som var min första dag på arbetsplatsen så hade dom många barn. Hela 13 stycken barn var där. Dagen var hektisk och utmattande. Den dagen började jag klockan 9 och gick till 15.50. Mina tider var egentligen 9-14.30 men jag tyckte att det var så roligt så jag frågade om jag fick jobba längre och det fick jag naturligtvis. Så när jag kom hem efter den dagen så var jag ordentligt trött men såg fram i mot nästa dag på dagiset.

Min andra prao dag !

Jag började jobba klockan åtta på fredagen för att kunna äta frukost med barnen. På fredagarna så har dom en extra god frukost med rostbröd, ägg och varm choklad, mums ! Fredagen var en mycket lugnare dag för dom hade bara 6 stycken barn. När dom var ute så fick man även ta hand om dom andra barnen som var ute men jag höll ett extra öga på barnen från Dingen. Jag var mycket social när jag arbetade och tog hand om barnen så bra som möjligt. Det var mindre barn på fredagen för att många föräldrar var lediga och umgicks med sina barn. Tiderna den här dagen var 8.00 till 14.00 men i och med att jag jobbade så sent på torsdagen så gick jag kl 13.30. Jag skulle gått till klockan 13.00 men jag dröjde

Jag tycker att det har varit en fantastisk erfarenhet att få jobba på dagiset mycket tack vare att min arbetsledare var så trevlig och snälla. Jag gick också där när jag var liten och det var samma fröknar som jobbar där nu som jag hade när jag var liten. Dom tyckte att det var roligt att jag ville komma tillbaka.

Här är lite bilder på min arbetsplats!







Kapprummet.








Här äter och leker barnen.


Jag skulle kunna tänka mig att arbeta med ett liknande jobb i framtiden. Men min största dröm är inte att bli förskole lärare. För min största dröm är att bli handbollsproffs.



Av: Wilma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar