fredag 18 maj 2012

Coop Extra


Jag har praoat på Coop Extra i Stenungsund. Det jag har gjort som mest är la att packa upp varor. Första dagen kändes som om den var jättelång. För det var då dom fick in alla nya råvaror och massa andra varor. Så det var väldigt mycket att göra. Men det gick väldigt bra ändå. Det var roligt att man fick packa upp varor på olika ställen så man inte bara fick packa upp varor på samma ställe hela tiden. Det var några andra som praoa där också som gick på gymnasiet. När man packade upp varor med dom så snacka man lite med dom ganska mycket. Så att man inte bara stod där och packade upp varor. Utan att man pratade lite emellan åt. Jag och min kompis där då som också praoa där. Vi tog egna initiativ att kolla om frukten var dålig eller inte. Så dom frukterna som var dåliga slängde vi. Personalen där var väldigt trevliga dom gav oss uppgifter så man skulle ha något att göra hela tiden. Man fick också frukost där så det var bra. Men jag åt innan jag åkte dit ändå. Lunchen fick man ta eget ansvar för. Det har varit ganska roligt att praoa där. Men kanske blev lite långtråkigt emellan åt. Men annars har det varit jättebra. Sista dagen man var där så fick man baka en tårta i bageriet som man fick ta hem. Man fick också välja en valfri dricka upp till 2 L, valfri chips. Som tack för hjälpen så det tyckte jag var väldigt bra. Jag hade nog kanske inte velat jobba där i framtiden. Eller kanske som sommarjobb eller något men inte annars.

Coop Extra öppetider 08.00-22.00.
Hur mycket en vanlig anställd tjänar som jobbar där runt 18-20 tusen kanske lite mer.
Dom har också en hemsida Coop.se
Antal anställda som jobbar där. Under sommarn så är det ungefär 45 stycken som jobbar där. På vintern så ungefär 30 stycken.

Här är tårtan jag bakade.

Gjord av: Kim Rindestrand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar