söndag 20 maj 2012

Prao på Team Sportia


Jag praoade på Team Sportia!
Dag 1
Först när jag kom dit visade dom vart allt fanns osv, sen fick jag plocka upp lite varor (Tröjor och shorts) och larma dom osv och sen hänga upp dom där dom skulle vara, medan jag höll på med detta passade självklart en klasskompis som hade rast på att titta in... Sen när jag hade hållit på så en stund så fick jag ta lunch. Och sen samma sak resten av dagen (Fast med olika kläder).
Dag 2
Andra dagen fick jag börja med att sätta på prislappar och sen larma och hänga upp. Och så höll jag på i en timme innan jag tog lunch. När jag kom tillbaka och inte hade någonting att göra visade en annan person som var nere vid skorna att jag kunde lägga i skosnören inuti skorna för att det skulle se lite fräschare ut. Sen fick jag larma och hänga upp massa tröjor och shorts resten av dagen.
Dag 3
Tredje och sista dagen fick jag börja med att larma av byxor. Sen så var jag utan jobb en stund så jag passade på att kolla runt lite. Sen fick jag larma och hänga upp massa sverigetröjor och sverigeshorts. Sen tog jag lunch och när jag kom tillbaka fick jag fortsätta med sverigetröjor och sverigeshorts, när jag höll på med detta så var ju några klasskompisar tvungna att titta in... Sen fick jag ta en kort rast och sen komma tillbaka och larma av lite saker (mestadels tröjor) osv. Sen slutade jag, innan jag hann börja gå hem så fick jag en vattenflaska som tack för att jag hade jobbat där och hjälpt till!
Jag tycker inte att jag fick göra så mycket olika saker där, vilket var ganska tråkigt men jag lärde mig ganska mycket ändå.
Jag frågade om det var något jag undrade över och pratade ganska mycket med dom andra som jobbade där osv.

Jag kan faktiskt tänka mig att jobba där någon gång i framtiden men det är inte jobbet jag tar i första hand.
Lite om företaget.
Namn: Team Sportia
Antal anställda: Ca 15 ( Fast anställda).
Lön: Beroende på om du jobbar heltid eller deltid.
Utbildningskrav: Inga direkta utbildningskrav men att gå handelsprogrammet på gymnasiet är alltid ett plus.
Öppettider:
Vardag 10:00-19:00
Lördag 10:00-15:00
Söndag 11:00-15:00

Av: Alexander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar