söndag 20 maj 2012

PRAO på ICA kvantum

Dag 1:Fick jag ta hand om att packa upp varor och fronta, fronta är att man tar fram alla varorna så att kunden kan de den med etiketten framåt. Det var väldigt roligt  den dagen för att var nytt och jag fick packa upp många olika saker tex shampo, balsam och tvål det var samtidigt ganska tungt frö regel var man får inte villa för ens sin rast.


Dag 2:Blev typ samma sak att packa upp varor men det var ändå inte det för att den här dagen fick jag packa upp andra varor det var väldigt roligt för det var mer toalett papper och baby mat blöjor mm. Den dagen var inte lika jobbig som den första men mot slutet börjar det oftast värka i fötterna för att man går nästan hela tiden.


Dag 3:Då fick jag städa väldigt mycket mest oss shampot där behövs det städa ofta det var väldigt tråkigt att städa men samtidigt roligt för att jag hade nått att göra. Jag fick också gå till stora lagret där fanns det väldigt mycket varor jag fick också pröva att köra någon konstig maskin som lyfte saker det var rolig.







Info:Jag vet faktiskt inte hur många som jobbar där öppettiderna är 7-23 dom har öppet alla dagar till och med julafton. här är en länk till hemsidan, hemsidan är http://www.ica.se/kvantum/kvantumstenungsund.Den här mataffären har alltid fräscha varor trevlig personal.

Mina egna initiativ:
Jag har under denna tiden klarat mycket själv jag visste vad jag kunde göra så jag frågade inte så mycket dom två andra dagarna första dagen fick jag fråga ganska mycket för att jag visste vad jag skulle göra men jag lärde mig fort så jag har tagit mycket initiativ

Min sociala förmåga:
Jag har träffat många nya trevliga personer jag har fått veta mycket om dom och att dom trevliga där dom jobbar och alla är glada och lyckliga.

Om jag kunde jobba med det här i framtiden:
Nej jag kan inte tänka mig att jobba med det här det var roligt att PRAOA där men jag tyckte att det var lite tråkigt om man ska göra det varje dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar