söndag 20 maj 2012

Hasselboden

Dag ett visade dom mig runt lite (inte för att det fanns så mycket att visa med tanke på att det är ganska litet), och jag fick hjälpa en kille där med att fylla på varor och kolla så att alla fortfarande inte hade gått ut. Hans jobb var att se till att de hade allting framme och flytta fram allt så att det skulle se ut som om det var fullt, så det blev ungefär mitt jobb också. Jag fick också kolla så att allt fanns på lager ifall det skulle behöva fyllas på, om inte skulle de beställa.

Dag två blev ungefär likadan som första, men jag skulle få lägga tidningar i en korg för retur och sen gå ut och slänga en 50 kilo säck med papperstidningar i en stor låda. Jättekul. Och jag märkte att vissa människor verkligen aldrig slutar prata, även om jag märkte det väldigt längesen. De varnade mig för att det skulle bli ganska tufft i morgon: leveransdag.

Dag tre... ganska tungt... men inte så. Det var inte lika jobbigt som jag väntat mig, men ändå. Jag fick bära paket fram och tillbaka till lagret, sätta på enkäter på lådor och... sortera tidningar, yay! Och de skickade ut mig för att byta artiklar på framsidan. Och plocka tidningar för retur.
De var snälla där och fortsatte tjata på mig varje dag om olika saker. Någon sa att jag inte skulle fråga innan jag gjorde någonting så att jag kunde göra misstag, och en annan sa att jag skulle fråga så mycket jag kunde medan jag var där. Antar att man måste hitta någon slags balans däremellan...

Jag fick inte veta hur mycket de får i lön, men de öppnar kl. 9 och stänger... sent... Och jag håller inte koll på vilka dagar de har öppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar