måndag 21 maj 2012

Hasselbackens förskola

Prao på Hasselbackens förskola.

Jag praoade på Hasselbackens förskola. Många av fröknarna på dagiset kände igen mig, eftersom min mamma jobbar där. Jag praoade på en avdelning som hetter Kråkan. Personalen och barnen där var väldigt snälla. Barnen på kråkan var mellan 2-3. Tror jag. Men iallafall så börja jag 9.00 och slutade lite olika. Första dagen gick ganska bra. Fast när vi skulle äta så åt jag bara en liten potatis eftersom jag inte gillar maten där. Den är inte så god i skolan heller med i skolan har vi iallafall olika grönsaker och knäckebröd. Dom hade bara en liten skål med en blandat sallad som bestog av: Majs, morot och sallad.
Men sen så åt jag även mellanmål där. Sen kl.15.00 slutade jag. Men det var bara första dagen. Andra dagen gick väll ganska bra. Men jag hade väldigt tråkigt. Jag bara satt ner och titta så ingen gjorde något. Jag gick även till skolan för att äta denna gång eftersom jag inte skulle orka hela dan. dom var ute ganska mycket och då fick man titta lite extra på barnen. Jag slutade kl.14.00, och det var jag glad över. Dag 3 gick ganska sanbbt. Barnen lekte sen gick dom ut. Sen gick jag till skolan för att äta..Sen när jag kom tillbaka så hadde barnen ätit upp och dom skulle läsa saga. Då var det jag som fick läsa. Men sen när klockan var 13.30, slutade jag och då sa jag hejdå till alla barn. Det var väl inte det roligaste att jobba på dagis. Man gjorde inte så mycket. Dom har öppet från 06.15 - 18.00 tror jag det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar