onsdag 16 maj 2012

Prao på kyrkenorums förskola.

Jag har praoat på kyrkenorums förskola.

Jag har praoat med Hampus på förskolan och det har varit ganska kul. Första lektionen dom hade när vi kom var dom blyga och vågade knappt prata med oss men sen släppte det. Jag har fått hjälpa till med allt möjligt från att leka med barnen och gått ut med dom och lekt lekar. Vi har varit ute väldigt mycket och gått och fått hålla barnen i handen och kolla så dom skötte sig och gick med någon och inte gick själva eller något sånt. Jag fick oftast gå längst bak och kolla så ingen gick bort och Hampus i mitten. Ibland blev barnen lite jobbiga och klängde på en och då fick man säga till dom eftersom att vi inte orkade mera. Personalen har varit otroligt snälla och hjälpsamma och berömt oss för vi vågat säga till och att vi skött allt så bra och att vi själva förstås skött oss bra. På den avdelningen jag var jobbade 3-4 personer och på hela förskolan har jag ingen aning för det glömde jag fråga. Deras öppetider vet jag inte och men skulle gissa ungefär 7-6 ska försöka ta reda på det.
Den avdelningen jag var på hade flyttat upp till scout stugan.

Hemsida: http://www.stenungsund.se/webbsidor/huvudmeny/utbildningbarnomsorg/forskolaochbarnomsorg/kommunalaforskolor/kyrkenorum.4.103ac628131982171d880007261.html

Jag har tagit många initiativ som t.e.x säga till barnen när dom var för högljuda,  Och när dom behöver hjälp så har jag gått fram.

Jag tror inte jag skulle klara av att jobba på en förskola eftersom jag har märkt att jag inte klarar av att ha folk omkring mig hela tiden och ljud runt omkring mig hela tiden. Men jag tror att jag kanske skulle ha det som sommar-jobb.


Av : Jonathan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar