söndag 20 maj 2012

Prao på Kyrkenorums förskola

Jag har praoat på Kyrkenorumskolans förskoleklass B med Jonathan.

Vi fick hjälpa till att ha koll på barnen men samtidigt leka med dom. 
En dag skulle jag och Jonathan ha matte med 6 av barnen.

Det var faktiskt ganska kul!
Jag känner dom som jobbar där för jag har gått på den skolan så det var kul att träffa dom igen.
Jag känner också ett av barnen så hon gick fram till mig direkt och frågade om jag ville spela vild-katten med henne och det var ganska kul!
Vi glömde att fråga ungefär hur hög lön man hade när man jobbade som förskoleklass lärare så det vet jag inte.
Jag var på den avdelningen som hade flyttats upp till scout-stugan för att det inte fanns plats med så många barn på den vanliga avdelningen.
Jag tror det jobbar runt 9-10 personer sammanlagt i alla förskoleklasser.
 (Jonathan tog bilden)
Vi praoade i tre dagar.

Hemsida: http://www.stenungsund.se/webbsidor/huvudmeny/utbildningbarnomsorg/grundskola/kommunalagrundskolor/kyrkenorumskolan.4.103ac628131982171d880007404.html

Jag skulle inte kunna jobba på en förskola för jag märkte att det var ganska jobbigt.
Och jag skulle inte heller kunna ha det som sommar-jobb.

Av : Hampus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar