söndag 20 maj 2012

Prao hos Hålta skolan - Isak

Jag har prao:at hos Hålta skolans 1:or. 1:ornas lärare hette Malin. Deras klass hade 20 pers. De hade två grupper kvadrater och cirklar. Cirklarna började 8:35 och kvadraterna började en lektion efter Cirklarna. Min arbetsdag började 8:00 till 2:00. På tisdag fick jag arbeta till 5:00.
Dag 1.
Jag började dagen med att hälsa på de som jobbade där. När lektionen började så fick jag rätta matte läxa. Jag blev klar väldigt snabbt. Sen så jobbade de med matte tills lektionen var slut. vi gick och åt 11:00. Det var en kinesisk måltid vi åt. Efter lunchen så var det ett matte prov som var om plus. Jag fick vara med på provet. Jag fick också rekordet. Efter den lektionen så var det samma sak som början utan med den andra gruppen.
dag 2
Idag började jag lite senare än vanligt för att deras lärare sa att jag kunde komma 8:15 istället för 8:00.
Vi började att barnen läste en bok som hette 'Humlan'. Efter de läste boken så fick de göra ett papper som handlade om boken. Efter de var klara med detta så gjorde de matte. Jag fick gå runt och hjälpa de som behövde hjälp. De gjorde en bok när de var klara med matten. Den andra lektionen var det en grupp som fick gå till skogen och de andra som var kvar fick massage. Detta var två olika grupper än cirklar och kvadrater. Nu hette grupperna svampar och bär. Medan den gruppen som var kvar fick massage så fick jag läsa en tidning som var gjord i skolan. när de andra kom tillbaka så fick de göra ett matte prov till denna handlade om minus. Jag fick rekordet på denna också. Men detta provet fick jag 5 sekunder sämre än den förra.
dag 3
Denna dagen var en kompis dag så alla skolans barn blev indelande i 8 grupper. Det var 8 olika aktiviteter 
Jag och Malin stod vid ett vindskydd. Vi hade en aktivitet där barnen skulle leta efter saker i skogen. Vi var där en hel dag.
Jag skulle kanske kunna jobba som detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar