söndag 20 maj 2012

Willy:s

Jag praoade med My.
Först var det lite jobbigt och jag var ganska blygt. Vi fick gå efter en kvinna som heter Anete.
Vi fick ställa fram varorna och ställa upp dom. Sen fick vi ganska många frågor från kunderna var sakerna ligger första dagen var det ganska svår eftersom vi vet själv inte var det ligger, så vi brukar gå till dom som jobbar där och fråga. Andra dagen var samma vi fick ta  fram varorna och ställa upp dom på hyllan och sen ta lunch och sen slutar vi 3. Tredje dagen var my sjuk så jag fick jobba själv det var lite pinsamt för att gå ditt själv sen var det 3 till som jobbade där dom var killar, jag fick vissa dom lite på början men sen så fick jag jobba själv och sen så fick jag gå runt och be om hjälp. Det var faktis ganska kul, jag blev klar väldig snabbt så det sista blev det inte så mycket att göra. Men sen så fick jag chips påse och dricka.

Jag tycker att det är jätte kul att praoa på Willys eftersom det fanns ganska mycket att göra ibland för mycket. Trevliga personaler. Jag tycker att dom tog hand om mig ganska bra visade mig vad man kan göra och säger till om jag gör fel. Sista dagen fick jag gå runt på Willys och fråga om dom behövde hjälp, sen fick jag ganska mycket frågningar från kunder som ''var ligger grejerna'' det var kanske lite pinsamt att säga fel men jag sa att det ligger ungifär där och så. Men det var jätte kul där.

Jag frågade hur mycket dom får i lön, nybörjarna.
Jag frågade en tjej som heter Julia och hon sa runt tiotussen, om man tar bort skatt.
Willys öppnar.
Mån-Lör 8.00-21.00
Söndag 09.00-21.00
Där finns det allt man kan tänka sig mest mat då.
Färska frukter och bröd, det kommer nya grejer hela tiden. Dom sänker priser på kött och massa sacker.
Willys har en hemsida och den heter.
http://www.willys.se/ gå in och se erbjudanden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar